Aku dan aku

Mengikut teori Big Bang..alam universe ni asalnya satu shj..iaitu semua jisim2 dimampat dalam satu bebola..

Kemudian ada satu kuasa (Yg Maha Kuasa) meletupkannya..letupan tu memang dahsyat dan akhirnya semua jisim2 tersebut berkumpul mcm asap dan membentuk bintang2, planet dll..Dari saat Letupan itu baru bermula ‘time’, ‘space’,’universal law’ dll..

Jadi Aku (The Creator/The Architects) lah yg cipta bebola tadi..

Tiada ‘sesiapa’ yg dpt mentafsir rupa bebola tersebut..cuma yg diketahui ianya adalah yg terawal, tanpa rupa, tanpa..dan Berpontensi !!

Jadi diberi kaum sufi nama bebola dan pecahan awalnya sebagai Muhammad/hakikat Muhammad dll..

‘Nyawa’ kpd bebola tadi diberi dgn macam2 iaitu ‘Akal Awwal’/ Universal Mind dll iaitu yg menyimpan ‘Plan Alam’

Jadi ada dua wujud..Allah iaitu Wajibul Wujud/Empunya Wujud dan Muhammad iaitu Mumkinul Wujud..

Jadi Siapa Aku sebenarnya..??? Siapa yg boleh memakai nama aku..

Katakan :

Aku tu gantinama kpd Zat bernama Allah

aku (kecil) tu gantinanama bebola dan keturunannya..

So aku kecil tu apa buat..

aku kecil dapat:

wujud
hayat
memerintah
..lalu

bersyukur..memuji..takut..berharap kpd Aku (besar) tadi..

Jadi kenapa Aku (besar) jadikan aku (kecil) dari cerita tadi..

Dipuji..Dicinta…Diharap..

Aku (besar) memang amat kaya, amat cantik dll dan tak perlu lagi ‘pembodek’/aku kecil tersebut..

Tapi tanpa ‘aku kecil’ siapa nak puji dan mencintai ‘Aku besar’??

Jadi..aku kecil sebagai ‘mirror’ atau ‘mimpi’ kpd Aku besar..

Sama juga..Siapalah Adam AS jika ia bersendirian tanpa Hawa..???

Jadi sebenarnya ..aku kecil adalah ‘mimpi’/ilusi (tiada istilah sesuai) kpd Aku besar..jadi

Aku kepada aku ialah..

Dari Aku kepada aku kecil/mimpi diri ‘Aku’ sendiri..

Lebih senang lagi..

aku kecil..Tak Wujud pun !!!!

Jadi Dari Aku kepada Aku kerana Aku ..diringkaskan kpd..

*****AKU********

Tinggalkan Jawapan

